Visiting Hours and Guidelines


All visitor access to St. John’s Pleasant Valley Hospital is restricted until further notice. 

We understand this is a sensitive situation for loved ones, but this is an important step we are taking in delaying the spread of the coronavirus while also protecting you and your loved ones, as well as our staff, physicians, and volunteers.

  • Visitors for patients who are minors are considered on a case-by-case basis and must be accompanied by a care partner at all times. 
  • Visitation for end-of-life circumstances are evaluated on a case-by-case basis. 
  • Care partners must be 18 years of age or older and in good health.

Electronic communication options are available as an alternative to hospital visitation.

Para su seguridad y la de sus seres queridos y los cuidadores del hospital, hemos implementado nuevas directrices para los visitantes.

Estas directrices ahora limitan a TODOS los visitantes.

  • Los pacientes menores de edad serán considerados caso por caso y deberán estar acompañados por un compañero de cuidado en todo momento.
  • Para ciertas circunstancias, como las situaciones de fin de vida, estamos evaluando cada una de estas situaciones individualmente.
  • Se harán excepciones para permitir un compañero de cuidado, por paciente. Los compañeros de cuidado deben tener 18 años o más y estar en buena salud.

Nos damos cuenta y entendemos que es una situación delicada para los seres queridos, pero es un paso importante que estamos dando para retrasar la propagación del coronavirus y al mismo tiempo protegerlo a usted y a sus seres queridos, así como a nuestro personal, médicos y voluntarios. Se le recomienda a sus seres queridos a utilizar cualquier tecnología personal para que puedan disfrutar de la comunicación cara a cara.


For additional information, please call St. John's Pleasant Valley Hospital at 805.389.5800.